ساعت فارکس آنلاین: ساعت کار بازار فارکس به وقت ایران (2024)

ساعت فارکس این قسمت را به گونه ای طراحی کردیم که 4 سشن اصلی بازار، یعنی سشن های سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک را بصورت زنده نمایش بده.

همانطور که در پایین ملاحظه می کنیداین ساعت از 5 ردیف تشکیل شده است که 4 ردیف اول، سشن های معلاملاتی را نمایش می دهد. هر ردیف تشکیل شده است از نام سشن، روز و ساعت آن بازار. همچنین در آخرین ردیف هم میزان نوسانات بازار بصوت خطی مورب نماش داده شده.

مهمترین قسمت ساعت فارکس ما، این خط قرمز هست که روی این ردیف ها حرکت می کنه که در بالای اون هم ساعت ایران نمایش داده میشه.

هر زمان که ساعت به یکی از این سشن ها می رسد رنگ ردیف آن سبز می شود به معنی که بازار فارکس در آن سشن شروع به کار کرده است. وقتی که یک ردیف خاکستری باشد یعنی آن بازار اکنون تعطیل است. البته این ساعت مربوط به بازار فارکس است و بازار بورس کشورها اغلب یک ساعت پس از بازار فارکس باز می‌شوند.

ساعت فارکس آنلاین

0123456789101112131415161718192021222324

جدول زمانی بازار فارکس (تابستان)

بازارزمان باز شدن به وقت تهرانزمان بسته شدن به وقت تهران
سیدنی00:30 09:30
توکیو03:3012:30
لندن10:3019:30
نیویورک15:3000:30 (روز بعد)

تقویم اقتصادی فارکستحلیل فارکساخبار فارکس

ساعت کار بازار فارکس

بازار فارکس، بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی در سطح جهان است و بازاری برای تجارت و معامله ارزها است. برخلاف بازارهای سهام سنتی، بازار فارکس به صورت غیرمتمرکز عمل می کند، به این معنی که هیچ بورس مرکزی یا مکان فیزیکی برای معاملات وجود ندارد.

یکی از ویژگی های متمایز بازار فارکس، فعالیت مداوم آن در 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته است. این فعالیت بدون توقف، به دلیل ماهیت جهانی معاملات ارز و این واقعیت است که مراکز مالی در سراسر جهان در مناطق زمانی مختلف فعالیت می کنند. با پایان یافتن یک جلسه معاملاتی، جلسه یا سشن دیگری شروع می شود که امکان در دسترس بودن دائمی بازار را برای معامله گران فراهم می کند.

بازار فارکس روز دوشنبه ساعت 08:00 به وقت محلی در نیوزلند شروع به کار میکند، سپس بازار سیدنی که اولین سشن مهم فارکس است کار خود را ساعت 09:00 صبح به وقت محلی و 00:30 روز دوشنبه بوقت ایران شروع میکند. فارکس بدون توقف تا روز شنبه ساعت 00:30 بوقت ایران که زمان تعطیل شدن سشن نیویورک است فعال است.

ساعت فارکس در بازار سیدنی معمولا بعنوان اولین روز کاری هفته شناحته میشود، که در امتداد آن 3 بازار مهم یعنی بازار توکیو، سپس لندن و سپس بازار نیویورک فعالیت خود را آغاز می کنند.

ساعت فارکس به وقت ایران

قبل از اینکه به بحث ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران برویم، بهتر است به این نکته مهم اشاره کنیم که معامله گران فارکس برای موفقیت می بایست از زمان باز شدن بازار در مناطق مهم جهان نیز اطلاع داشته باشند. زیرا کسب درآمد در زمانیکه قیمت ها نوسان ندارند، بسیار سخت خواهد بود.

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، بازار فارکس (در فصل تابستان) از روز دوشنبه ساعت 00:30 بامداد تا روز شنبه ساعت 00:30 بامداد به وقت ایران باز است. در هر لحظه بین این دو نقطه، حداقل یک بازار در دنیا باز است و در تعداد کمی از این نقاط نیز دو بازار همزمان با هم باز هستند، یا به عبارتی بازارها همپوشانی دارند.

مرتبط : بهترین سایت های خبری برای انجام بهینه معاملات فارکس – اخبار فارکس

همپوشانی در ساعات بازار

دلیل اینکه بازار فارکس بازاری 24 ساعته است محدوده های زمانی مختلف بین المللی است. همچنین بازار فارکس برروی شبکه کامپیوترها انجام می گیرد نه در یک مکان فیزیکی که راس ساعت خاصی تعطیل می کند. برای مثال، وقتیکه می گوییم دلار آمریکا روی یک نرخ بسته شد منظورمان بسته شدن قیمت در یکی از بازارهای محلی است. زیرا این ارز پس از اینکه بازار یک منطقه تعطیل می شود هنوز در بازارهای دیگر دنیا در حال معامله است.

برای مثال، اگر یک معامله گر فارکس در استرالیا در ساعت 3 صبح از خواب بیدار شود و تصمیم به ترید کردن بگیرد نمی تواند از خدمات محلی در استرالیا استفاده کند ولی می تواند از خدمات موجود در اروپا و امریکای شمالی استفاده کند.

مرتبط : بهترین اندیکاتورهای فارکس برای معاملات روزانه – اندیکاتورهای فارکس

هر روز بازار فارکس از استرالیا شروع به کار می کند، سپس به اروپا میرسد و نهایتا به امریکای شمالی می رود. وقتیکه بازار یک منطقه تعطیل می شود بازار منطقه دیگر شروع به کار می کند و یا اینکه شروع به کار کرده است. این روند تا روز شنبه ادامه پیدا می کند که همه بازارها تعطیل هستند. زمانیکه دو بازار بصورت همزمان باز است (مانند بازار اروپا و امریکای شمالی) فعالترین زمان برای معاملات فارکس است.

نکته مهمی دیگری که به غیر از زمان آغاز بکار بازار وجود دارد، بهترین زمان در ایران برای فعالیت در فارکس است، یعنی زمانی که همپوشانی های مهم در آنجا رخ می‌دهد.

مرتبط : آموزش قدم به قدم متاتریدر همه چیز در مورد متاتریدر

بهترین زمان برای معاملات فارکس

شلوغ ترین منطقه زمانی برای انجام معاملات وقتی است که بازار لندن و بازار نیویورک فعال هستند و در این بازه فعال ترین زمان وقتی است که این دو بازار با یکدیگر همپوشانی دارند. بیشتر حجم معاملات روزانه که حدود 6 تریلیون دلار است در همین زمان بوقوع می پیوندد.

با این حال به نقل از سایت BabyPipis بهترین زمان برای انجام معاملات را می توان از پایان سشن سیدنی استرالیا تا پایان سشن لندن دانست.

ساعت فعالیت فارکس در فصل زمستان و تابستان متفاوت است و به همین دلیل معامله گران باید تغییرات ساعت تابستان و زمستان را در نظر بگیرند.

ساعت فارکس آنلاین: ساعت کار بازار فارکس به وقت ایران (3)

تگهافارکس

ساعت فارکس آنلاین: ساعت کار بازار فارکس به وقت ایران (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Msgr. Refugio Daniel

Last Updated:

Views: 5878

Rating: 4.3 / 5 (54 voted)

Reviews: 93% of readers found this page helpful

Author information

Name: Msgr. Refugio Daniel

Birthday: 1999-09-15

Address: 8416 Beatty Center, Derekfort, VA 72092-0500

Phone: +6838967160603

Job: Mining Executive

Hobby: Woodworking, Knitting, Fishing, Coffee roasting, Kayaking, Horseback riding, Kite flying

Introduction: My name is Msgr. Refugio Daniel, I am a fine, precious, encouraging, calm, glamorous, vivacious, friendly person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.